Alla inlägg under maj 2008

Av Billi - 30 maj 2008 11:08

Kanske bra att ha ett mål. Nästa meeting om två veckor.


Ska då vara UNDER 55 den här gången, på två veckor ska det väl gå.


Dagens vikt: (Efter misslyckande efter misslyckande.) 57.0 kg


Kämpa på nu.

Av Billi - 21 maj 2008 23:13

Har inte gått ner till 55. 55,8 imorse, imorrn är det torsdag.


Det går inte, jag har misslyckats. Jag är ett misslyckande. Korpulent, otillräckligt, stressad och less på alla sätt och vis.


Magkatarren är återigen min ständige följeslagare (från att bara ha gjort sig påmind några gånger i veckan) och härjar hejvilt. Jag kan inte äta utan att bli illamående, vilket på ett sätt är bra då jag håller mig från att äta och jag kan skylla på den när andra känner att dom behöver bry sig.


Men samtidigt gör den att jag förlorar kontrollen. Jag har inte längre kontrollen att välja att inte äta.


Nu ska jag gå och lägga mig så jag inte äter något.

Av Billi - 19 maj 2008 22:55

Det har gått dåligt idag. Var tvungen att käka middag. Skit. Annars har dagen varit bra, men det förstörde allt.


Jag ska ta igen det de här tre dagarna, ska promenera massor och äta bra (lite).

Av Billi - 19 maj 2008 12:00

Jag har gått ner! Trots att jag inte varit duktig. Super, nu blir det hårdkörning i veckan, jag är ensam hemma =)

Av Billi - 16 maj 2008 11:17

Nu står det still. 56,4 fortfarande. Måste jag äta nåt idag ska jag spy upp det, nu ska det fan hända nåt.


Jag vill ha marginal till fredagen.


Det är bra att ha ett mål så nära, det är påtagligt och jag måste göra något åt det.


Det ska gå. Det måste gå. Det handlar om kontroll.

Av Billi - 14 maj 2008 12:59

56,4 kg nu på morgonen. Jag ska göra det här. Ska kuta runt och städa sóm en galning idag, och hinka vatten och cola light så jag inte känner mig hungrig!


Idag ska bli en bra dag.


Ska diska nu så jag kan säga att jag käkat.

Av Billi - 14 maj 2008 03:43

Jag har syndat. Jag har ätit. Alldeles för mycket. I flera dagar dessutom, så det kommer såklart att synas på vågen. Det har blivit risgrynsgröt till frukost. Har inte kunnat käka havregrynsgröt, som annars känns bättre i mitt huvud. Och sen har jag käkat en halv hamburgare med rågbröd när jag jobbat, för jag har varit så frustrerad över situationerna som uppstått, magkatarren kommer tillbaka, jag får ångest och hetsar. Efteråt kutar jag runt som en galning för att få bort så mycket som möjligt av allt äckligt. Jag vill spy men det är grymt lyhört på jobbet.


Svagt jag vet.. Men jag har inte så många nätter kvar nu, sköntsköntskönt. Lättare med dagar, mer folk som jobbar då.


Har kommit på motivation som funkar bra. Jag skriver 55 (målvikt) på baksidan av handen, mellan tummen och pekfingret. Då kommer jag på det med jämna mellanrum, speciellt i svaga ögonblick.



Ska fortsätta med det, nu vill jag verkligen. Ledig ett par dagar igen nu, kom en bra bit förra veckan då jag var ledig!


Imorrn ska jag städa och bränna, promenad får det nog bli, och så hoppträning förståss! Kulkul!


Kämpa nu, jag vill vara smal och fin!


57,7 kg när jag kom hem från jobbet, har druckit närmare en liter cola tror jag, för att hålla mig från allt annat.


Ska väga mig imorrn också, imorrn ska jag sköta mig.


Hur gör ni när ni har målvikter ni vill nå till? Ibland känns det för mig som att "bara idag" inte gör nått. Men så blir det tre dagar i rad och då har man ju backat två eller kanske fjorton steg. Tillbaka på ruta minus 23 ungefär.


Det är nio dagar kvar nu, på det ska jag gå ner så mycket som möjligt, men dock minst tre kg. Det är ett kg på tre dagar, det ska jag klara.



Av Billi - 8 maj 2008 12:12

Fat %: 19,9.

Vikt: 57,4 kg


Åt rätt håll.


Idag blir en bra dag.

Ovido - Quiz & Flashcards