Alla inlägg under mars 2008

Av Billi - 31 mars 2008 22:53

Har rätt mycket motivation, behöver bara se mig i spegeln. Har jag ingen spegel tänker jag på målvikten 50kg, ler för mig själv och så går allt lekande lätt!


Har detta som en backup, ifall det går dåligt för mig någon dag. Och så kan jag ju följa upp, viktnedgång, tankar osv. Kan tillägga att jag jobbar på en otroligt stressig restaurang, i princip obegränsat med mat, men det går ganska bra. Då jag är så aktiv går det inte att sluta äta helt, även om jag vill. Försöker äta så lite som möjligt, så jag orkar jobba, rida och gå ut med hundarna. Satsar mest på hästarna och hundarna som motion, det finns inte så mycket energi kvar när det är färdigt med mina "måsten". Kan jag brukar jag dock promenera en sväng. Har ett gymkort också, men som sagt, energin brukar tryta.


Försöker att inte äta några mål mat alls, utan något litet. Jag vet att om jag lagar mat blir det varken fettsnålt, sockerfritt eller små portioner. I grunden älskar jag mat, speciellt pasta och pommes frites. Gärna mycket sås och dip, chips är en stor favorit! Älskar choklad, kan äta hur mycket som helst.


För att ingen ska fundera försöker jag äta (om jag måste) när nån ser, på jobbet säger jag att jag käkade mycket innan jag kom, och när jag kommer hem säger jag att jag käkade på jobbet. Det funkar fint, så de enda gångerna jag måste äta är dom dagar jag är ledig, ett mål var fjärde, var femte dag har jag bestämt är okej. Om jag skött dom andra dagarna vill säga!


Idag är den fjärde dagen den här svängen, tidigare har jag gått ner i omgångar, har varit nere på 55 kg några gånger. Jag vill ner dit igen och ännu längre den här gången, jag mår så bra när jag ser resultat så det kommer att bli enkelt! Det är enkelt, bara jag slipper gånger då jag ramlar tillbaka.


Idag har jag varit ledig, så idag har jag ätit en del. Tíll frukost åt jag ostkaka, fettsnålt, max 7% men en del socker. Dock kan jag äta pyttelite och dela den massor, så det ser ut att vara en hel del. Gott också! Det känns inte så onyttigt eftersom man bara äter lite.


Sedan åt jag en parisare på sibylla, för min underbara sambo ville bjuda mig på mat. Det kan jag inte tacka nej till utan att det skulle kännas för taskigt, dessutom skulle han fundera. Men jag tog iaf inget mål. Fast sen kändes det som att flera dagar var bortkastade, men jag vet inte om det var så faligt, förhoppningsvis har jag sprungit så många gånger mellan tvättstugan att jag bränt en liten del iaf.


Lyckades krångla mig ur middagen, sa att jag fortfarande var mätt efter den sena lunchen, visste att svärföräldrarna skulle komma förbi, då blir det fika. Fikat bestod av en muffins, och en mandelkubb. Ingen middag alltså, så jag är nöjd!


Ska väga mig imorrn bitti. Idag vägde jag 57,3. Igår 57,9 och två dagar innan den 58,8. Det går åt rätt håll.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards